Fertilitet

Havnestadsklinikkens Fysioterapi

v/ Fysioterapeut Anne Marie Jensen Tlf: 41 40 10 94 Mail: amj@amj-fysio.dk

Fysioterapetisk fertilitetsbehandling

I Havnestadsklinikkens Fysioterapi er vi altid opdateret på den seneste forskning omkring fertilitetsfremmende behandling. Hvis du vil fremme dine chancer for at blive gravid - enten naturligt eller ifm anden fertilitetsbehandling - er det altid en god idé at springe med på et af vores træningskurser. Det er her vi gennemgår alt hvad man selv kan gøre ift træning, holdning, arbejdsstillinger, stress, samlejestillinger, brug af ægløsningstest mm. De fysiske øvelser, vi arbejder med hver gang på træningsholdet, tager udgangspunkt i Mojzisova-metoden (se www.mojzis-methods.com).

Bemærk; forskning har vist at du kan firedobble dine chancer for at blive naturligt gravid med Mojzisova-metoden. Og iøvrigt mindske symptomer som cyklussmerter, uregelmæssige menstruationer, smerter i bækken- og lænderegionen og fordøjelsesproblemer.

Næste fertilitetstræningskursus starter (alle priser er incl. bog):

• Onsdag d. 25. september kl. 16.30-18.20, 6 onsdage. Pris kr. 1.400,- (stud kr. 1.200,-)

Nærmere info og tilmelding her

• Lørdag d. 6. oktober kl. 9.30-15.00. En-dags-workshop i Kolding. Pris kr. 990,- (stud kr. 890,-)

Nærmere info og tilmelding http://www.fof.dk/kolding

• Onsdag d. 14. november kl. 16.30-18.20, 6 onsdage. Pris kr. 1.400,- (stud kr. 1.200,-)

Nærmere info og tilmelding her

Bogen "Fertilitet & Fysioterapi" kan købes for kr. 249,- i Havnestadsklinikken.

Vi sender den gerne fragtfrit i Danmark.

Overfør beløbet til konto: 0905 3588019373 eller mobile pay tlf: 41401094.

Sørg for at skrive tydelig navn og adresse på overførslen.

Du kan også vælge at bestille en tid til individuel undersøgelse og behandling:

Laserterapi

Biostimulerende laserterapi er en forholdsvis ny behandlingsform indenfor fertilitet i Danmark, den har dog gennem flere år været anvendt i udlandet. Japanske forskere har fremlagt dokumentation for, at selv en lav dosis laserterapi kan fremme såvel kvindens som mandens fertilitet. I Danmark er de først 300 babyer nu født af ellers infertile kvinder efter behandling med laserterapi..

I Havnestadsklinikken arbejder vi med det absolut bedste laserudstyr, der i øjeblikket findes på markedet indenfor LLLT (Low Level Laser Therapy); GIGA- og Powerlaseren (se evt. www.powermedic.dk).

Biostimulerende laserterapi er en risikofri, bivirkningsfri og yderst behagelig behandlingsform. Ved stimulation med laserlys overføres energi til cellerne hvorved ATP-produktion og blodcirkulationen forøges.

Laserterapi er særlig effektiv til behandling af:

- alders-relateret infertilitet

- uregelmæssige eller udeblevne menstruationer

- PCO

- arvævs-relateret infertilitet

- tendens til tidlige aborter

- mandlig infertilitet (lav sædkvalitet)

Manuel behandling

Den manuelle behandling tager udgangspunkt i Mojzisova-metoden, Die

Fruchtbarkeitsmassage, Mercier-Therapy, Arvigo-Therapy, Psoas-release og almindelig arvævsbehandling.

De forskellige teknikker har overordnet til hensigt at løsne op for blokeringer i rygsøjle og bækkenled, fjerne muskulære dysfunktioner, optimere blodcirkulationen, borttransportere affaldsstoffer og forbedre pladsforholdene for de reproduktive organer. De manuelle behandlinger kombineres altid med hjemmeøvelser og skal derigennem sikre en optimal funktion i de reproduktive organer.

Manuel terapi anvendes særligt til dig, der lider af:

- smerter i lænd eller bækken

- arvæv efter operationer, infektioner eller traumer

- muskulære spændinger i bækkenregionen

- kredsløbsproblemer

- fordøjelses- og blærefunktionsforstyrrelser

Individuelle konsultationer koster kr. 480,- for 45 minutter/kr. 600,- for 60 minutter.

Du kan læse mere om fysioterapeutisk fertilitetsbehandling i min bog "Fertilitet & Fysioterapi" og på www.sundfertilitet.dk