Fertilitet

Fysioterapetisk fertilitetsbehandling

I Havnestadsklinikkens Fysioterapi er vi altid opdateret på den seneste forskning omkring  fertilitetsfremmende behandling. Hvis du vil fremme dine chancer for at blive gravid - enten naturligt eller ifm  anden fertilitetsbehandling - er det altid en god idé at springe med på et af vores træningshold. Det er her vi gennemgår alt, hvad man selv kan gøre ift træning, holdning, arbejdsstillinger, stress, samlejestillinger, brug af ægløsningstest, vaginal hygiejne, tarmsundhed mm.  De fysiske øvelser, vi arbejder med hver gang på træningsholdet, tager udgangspunkt i  Mojzisova-metoden (se www.mojzis-methods.com).

Bemærk; forskning har vist at du kan firedoble dine chancer for at blive naturligt gravid med Mojzisova-metoden. Og iøvrigt mindske symptomer som  cyklussmerter, uregelmæssige menstruationer, smerter i bækken- og lænderegionen og fordøjelsesproblemer.

Næste fertilitetstræningskursus starter (alle priser er incl. bog):

Onsdag d. 13. marts 2024 kl. 16.30-18.30, 6 onsdage. Pris kr. 1.500,- (stud kr. 1.375,-)

Nærmere info og tilmelding her

Onsdag d. 8. maj 2024 kl. 16.30-18.30, 7 onsdage. Pris kr. 1.680,- (stud kr. 1.475,-)

Nærmere info og tilmelding her

Bemærk; at du også kan købe kursus-forløbet som et online-kursus på www.sundfertilitet.dk.

Her kan du også finde information om vores fagkurser for terapeuter.

Nyeste udgave af bogen "Fertilitet & Fysioterapi" fra 2021 kan bestilles her.

Vi sender den fragtfrit i hele Danmark.

Du kan også vælge at bestille en tid til individuel undersøgelse og behandling:

Laserterapi

Biostimulerende laserterapi er en forholdsvis ny behandlingsform indenfor fertilitet i Danmark, den har dog gennem flere år været anvendt i udlandet. Japanske forskere har fremlagt dokumentation for, at selv en lav dosis laserterapi kan fremme såvel kvindens som mandens fertilitet.

I Havnestadsklinikken har vi arbejdet med laserterapi mod sub- og infertilitet siden 2014. Vi har det absolut bedste laserudstyr, der i øjeblikket findes på markedet indenfor LLLT (Low Level Laser Therapy); GIGA- og Powerlaseren (se evt. www.powermedic.dk).

Biostimulerende laserterapi er en risikofri, bivirkningsfri og yderst behagelig behandlingsform. Ved stimulation med det infrarøde laserlys overføres energi til cellerne, hvorved ATP-produktion og blodcirkulationen forøges og eventuelle inflammatoriske aktiviteter dæmpes.

Laserterapi er særlig effektiv til behandling af:

- alders-relateret infertilitet

- uregelmæssige eller udeblevne menstruationer

- PCO

- arvævs-relateret infertilitet

- tendens til tidlige aborter

- inflammatoriske tilstande f.eks. ifm endometriose, irritabel tyktarm el. herpes

- mandlig infertilitet (lav sædkvalitet)

Pris for laserterapi alene: kr. 250,- for 25 min

Du kan bestille tid i giga-laseren til selvbehandling online her.

Pris for 5 x giga-laser-selvbehandling: kr. 675,- eller 990,-.

Manuel behandling

Den manuelle behandling tager udgangspunkt i Mojzisova-metoden, Die

Fruchtbarkeitsmassage, Mercier-Therapy, Arvigo-Therapy, Psoas-release og almindelig arvævsbehandling.

De forskellige teknikker har overordnet til hensigt at løsne op for blokeringer i rygsøjle og bækkenled, fjerne muskulære dysfunktioner, optimere blodcirkulationen, borttransportere affaldsstoffer og forbedre pladsforholdene for de reproduktive organer. De manuelle behandlinger kombineres altid med hjemmeøvelser og/eller laserterapi og skal derigennem sikre en optimal funktion i de reproduktive  organer.

Manuel terapi anvendes særligt til dig, der lider af:

- smerter  i lænd eller bækken

- arvæv efter operationer, infektioner eller traumer

- muskulære spændinger i bækkenregionen

- endometriose

- kredsløbsproblemer

- fordøjelses- og blærefunktionsforstyrrelser

- stress og anspændthed

Pris for individuelle konsultationer: kr. 650,-/640,- for 45 min/kr. 800,-/790,- for 60 min

Du kan læse mere om fysioterapeutisk fertilitetsbehandling i min bog "Fertilitet & Fysioterapi" og på  www.sundfertilitet.dk